چهارشنبه , آبان 2 1403

نکات مهم قبل از قرارداد نقاشی ساختمان (دانلود قرارداد word و pdf)

نمونه قرارداد نقاشی ساختمان

 

در وب سایت تامِس تاکنون نمونه قرارداد های مختلفی ارائه شده است. همچنین در بخش مقالات نکات مهم و ضرروی برای قراردادهای مختلف ساختمانی ارائه شده است که می توانید جهت مطالعه به این بخش مراجعه نمائید. در این بخش به نکات مهم و ضرروی قبل از قرارداد نقاشی ساختمان اشاره می شود.

 

هزینه یا دستمزد  نقاشی ساختمان

زمانی که شما قصد نقاشی ساختمان را دارید، نقاش باید محل شما را ببیند و از نزدیک با وی صحبت کنید. اگر ساختمان نو ساز باشد و گچکاری خوب انجام شده باشد به زیرسازی کمتری احتیاج است ولی اگر ساختمان قدیمی و زیر کار به کار بیشتری نیاز داشته باشد قیمت اعلامی به شما متفاوت است. دستمزد  نقاشی ساختمان  به دو صورت کلی قابل محاسبه است. شما می توانید هزینه نقاشی ساختمان را با مصالح و یا بدون مصالح در نظر بگیرید. توصیه می شود تا جایی که ممکن است در قرارداد نقاشی ساختمان، با نقاش، قرارداد با مصالح منعقد کنید. به چند دلیل این کار بهتر است. اول اینکه جلوی پرت مصالح گرفته می شود. نقاش به میزان مورد نیاز رنگ تهیه کرده و استفاده می نماید. دوم مساله خرابی رنگ است. اگر شما در انتهای کار که معمولا زیاد اتفاق می افتد رنگ زیاد بیاورید و بصورت سطل ها و قوطی ها نیم کاره باشد، برای کاری بعدی تان (اگر کار داشته باشید) مجبورید آن ها را نگه دارید. دراینصورت ممکن است رنگ ها خراب شود ضمن اینکه  برای انبار رنگ ها نیز به یک محل نیاز دارید. اگر هم بخواهید رنگ ها را به خود نقاش واگذار کنید (که اگر از شما بردارد)، دراینصورت مبلغ کمتری به شما می دهد که در هر صورت موجب ضرر زیان شما می شود. سوم مساله خرید و حمل آن به سر پروژه ساختمانی خودتان است که نیاز به وقت و زحمت اضافی است. بنابراین توصیه می شود قرارداد نقاشی ساختمان را با مصالح ببندید.

نوع دیگری از قرارداد نقاشی ساختمان استخدام نقاش بصورت روازانه است که توصیه نمی شود. زیرا راندمان کار مشخص نیست و هرچند شما ساعت مشخصی را تعیین می کنید ولی اینکه نقاش چقدر پیشرفت داشته باشد مشخص نیست. بجای آن در کارهای کوچک پیشنهاد می شود کار را بصورت چکی و با قیمت مشخص و با مصالح واگذار کنید.

نقاشی ساختمان معمولا با غلطک انجام می شود. بنابراین در بیشتر کارها قیمت نقاشی ساختمان با غلطک به شما ارائه می شود، هرچند می توانید از نقاش این مورد را هم بپرسید. در بعضی جاها نقاشی با پمپ انجام می شود که با توجه به نوع کار و اینکه سرعت کار پمپ بیشتر است قیمت نقاشی با پمپ متفاوت است که باید با نقاش از قبل برای قیمت توافق کنید.

قیمت نقاشی بر روی کناف به دلیل بتونه کاری زیر کار و پوشش سطح متفاوت است که می بایست قبل از قرارداد نقاشی ساختمان آنرا مشخص کنید.

برای بررسی بیشتر می توانید نرخ قیمت اتحادیه را برای نقاشی ساختمان در شهرستانی که هستید استعلام بگیرید.

 

محاسبه قیمت نقاشی

در قرارداد نقاشی ساختمان می بایست نحوه محاسبه قیمت اشاره شود. در ساختمان ها محاسبه نقاشی دیوارها با سقف ها یکسان می باشد و بر حسب متر مربع سطح رنگ شده مورد محاسبه قرار می گیرد. محاسبه قیمت رنگ درب های حیاطی و همچنین چار چوب درب ها (کُم ها) بصورت دانه ای و یا بصورت قیمت معین انجام می شود. قیمت نقاشی حفاظ ها و نرده ها به دلیل اینکه زمان بیشتری می برد بصورت سطح کامل مورد محاسبه قرار  می گیرد.

 

انواع رنگ نقاشی ساختمان

یکی دیگر از نکات مهم در قرارداد نقاشی ساختمان مشخص کردن نوع رنگ مورد استفاده است. در بازار انواع رنگ های ساختمانی با قیمت ها و کیفیت های متفاوت (درجه 1، درجه 2 و درجه 3) وجود دارد. بدین منظور با مشورت با نقاش نوع رنگ را مشخص کنید و از وی بخواهید همان رنگ را استفاده نماید. توصیه می شود از رنگ های با برندهای متفرقه و ناشناس استفاده ننمائید. جنس رنگ های ساختمانی هم متفاوت و شامل رنگ های پلاستیک، رنگ های روغنی (مات و براق)، رنگ آکلریک و غیره می باشد که بستگی به محلی مورد استفاده دارد که در این رابطه هم می توانید اطلاعات بیشتری از نقاش بگیرید.

 

پیمانکار یا نقاش ساختمان

یکی از مهم ترین بخش های انجام کار نقاشی ساختمان انتخاب پیمانکار است. در انتخاب نقاش باید دقت لازم را داشت و از افراد با صلاحیت استفاده نمود. چه نقاشی ساده ساختمان باشد چه نقاشی پر کار، باید کسی باشد که در این حوزه دارای تجربه و تخصص باشد. اگر نقاش ساختمان قبلا در این حوزه آموزش دیده باشد و یا دارای گواهینامه آموزشی فنی حرفه ای نقاشی ساختمان باشد، بسیار خوب است. هرچند نباید به این بسنده کرد و می بایست اطلاعات بیشتر از کم و کیف کار پیمانکار نقاش ساختمان بدست آورید. در قرارداد نقاشی ساختمان می بایست قید کنید که تمامی ابزار مورد نیاز کار از جمله غلطک نقاشی، قلم مو، نردبان زیر پا و دیگر وسایل مربوط به انجام عملیات نقاشی به عهده پیمانکار می باشد.

 

نمونه قرارداد نقاشی ساختمان

یکی از مواردی مهم داشتن یک قرارداد رنگ آمیزی ساختمان بین شما و پیمانکار می باشد. متن قرارداد نقاشی ساختمان را می بایست از قبل تهیه کنید. به منظور سهولت کار و راحتی شما وب سایت تامِس نمونه قرارداد نقاشی ساختمان را از قبل برای شما تهیه کرده است. نمونه قرارداد رنگ آمیزی در دو فرمت word و pdf در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد. مبلغ تهیه این قرارداد در برابر هزینه های مصالح نقاشی ساختمان و دستمزد آن بسیار اندک می باشد. با داشتن این قرارداد جلوی بسیاری از اختلاف ها و ابهامات شما گرفته می شود. امیدوارم از این قرارداد لذت کافی را ببرید و مورد استفاده شما قرار بگیرد. جهت دانلود قرارداد بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود قرارداد نقاشی ساختمان

درباره‌ی مسعود شمقدری

دانش آموخته مقطع دکتری در رشته عمران هستم. سعی میکنم مطالب کاربردی در حوزه عمران و مدیریت ساخت در اختیار شما قرار بدهم. خیلی خوشحال میشم با مطالب و نکاتی که ارائه میدم کمک هرچند کوچکی به جامعه مهندسی و مردم خوب کشور عزیزمان بشود.

همچنین ببینید

5 نکته مهم در قرارداد سنگ کاری (به همراه نمونه قرارداد)

  امروزه یکی از نماهای پرمصرف در ساختمان سازی نمای سنگ می باشد. نماهای سنگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *